Typy realitních kanceláří
V České republice rozlišujeme celkem 3 základní typy realitních kanceláří. Jsou to:
- realitní kanceláře malé - nově začínající realitní kanceláře či s velmi specifickou cílovou skupinou (byty pro dělníky, aj.). Strukturu tvoří jeden až dva jedinci, mají velmi nízké provozní náklady a nabízejí jen omezené služby.
- realitní kanceláře střední - do této kategorie spadá drtivá většina realitních kanceláří v ČR. Jejich strukturu tvoří mezi pěti až deseti lidmi. Jde tedy o početný tým, který je schopen nabízet komplexní finanční i doprovodné služby, a to i velmi náročným klientům.
- realitní kanceláře velké - jde o špičky na českém trhu. Tvoří ji pouze pár "hráčů". Svoje služby nabízejí povětšinou s ohledem na teritoriální rozdělení ČR (Čechy, Morava, Slezsko, kraje, okresy atd.). Finančně i provozně se dají přirovnat k velkým (průmyslovým) podnikům. Rovněž poskytují základní komplexní i doprovodné služby.
Vynikají nad ostatními tím, že podnikají velké investice do sebepropagace a svých inzercí - internet, rádio, TV, billboardy, placená novinová inzerce, letáky, aj. I přes tyto velké investiční akce tyto realitní kanceláře vykazují obrovské finanční zisky.